Opis

Zapraszamy na wystawę fotografii Lidii Popiel, która otwarta zostanie w trakcie tegorocznej edycji OFF FASHION, konkursu dla projektantów i entuzjastów mody, z którym jako członek Jury związana jest również Artystka.

Lidia Popiel – Fotografka, dziennikarka, modelka. Fotografią zajmuje się od 1984 roku. Jej zdjęcia znalazły się w wielu magazynach, m.in. Pani, Zwierciadło, Sukces, Gentelman, autorka zdjęć na okładki płyt i reklamowych, Redaktor naczelna fineLIFE.pl, PhotoCulture.pl, Ambasadorka Polskiego Bursztynu z nominacji Prezydenta Gdańska, na liście najbardziej wpływowych kobiet Home&Market.

Wystawy i pokazy prac od 1997 – m.in. Pałac Młodzieży w Katowicach, Płocka Galeria Sztuki, SPAF, Mysia 3, Spectra Art Space w Warszawie,  Biblioteka w Inowrocławiu, Mangha w Krakowie, STRH Zakopane, Zatoka Sztuki Sopot, Dwór Oliwski, Yonelle, Dziennik Zachodni w Sosnowcu, Kryterium w Koszalinie, Festiwal w Międzyzdrojach, Muzeum Ziemi Lubuskiej, Poleski Ośrodek Sztuki.

Redaktor naczelna magazynu fineLIFE.pl (2009-2016) i PhotoCulture.pl od 2016). Autorka zdjęć do książki „Polki na bursztynowym szlaku”, „Twoje życie, twój głos”. Prowadząca dział mody w Piątej Alei/Rzeczpospolita (2006-2009), dział mody w magazynie Scena (1985-1987). Prowadząca program Looksus w Polsat Cafe (2008-2011).

Nagroda za zdjęcia do opery Orlando furioso, OperaRara. Nagroda Osobowość Mody, Photographer 2018 Magazyn Fashion TV. Prowadząca warsztaty fotograficzne, m.in. dla Sony.

Jurorka wielu konkursów z zakresu fotografii, designu, mody.

Kuratorka wystaw Miesiąca Fotografii w Krakowie, Festiwalu Gwiazd w Żyrardowie, w Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu Wielkim, w Muzeum Bursztynu w Gdańsku.

Wykładowczyni w Warszawskiej Szkole Filmowej. Prowadząca zajęcia i warsztaty z zakresu fotografowania od 2004.

Wystawa składa się z kilku części i jest wynikiem wieloletnich zainteresowań i spostrzeżeń. 

1. Portrety, w których pojawia się motyw przyrody, zwykle nie na pierwszym planie, ale mocno dominującej i nadającej ton, kontekst. Jak wiszące przypomnienie o przynależności, nie odrębności.

2. Ingerencje. Zanieczyszczenie krajobrazu przez człowieka daje się mocno odczuć i w tworzeniu fotografii i w zwykłej potrzebie izolacji od wszechobecnej, ludzkiej działalności.

3. Obecność, związki z przyrodą, będące swego rodzaju notatkami z miłości do natury, jej zagarniania, degradacji, ale też hołubienia.

4. Zgniłe. Do wyrzucenia. Zatrzymanie ich ostatniego momentu na fotografii, na tle jedwabiu, holenderskich koronek, ozdobnych pater jest hołdem dla przemijania.

Galeria

Darmowy wyjazd z parkingu dla widowni uczestniczącej w wydarzeniach organizowanych na dużej scenie KCK:

Wyjazd po tych godzinach płatny na podstawie biletu wjazdowego.